Przystanek, zlokalizowany na wiadukcie kolejowym w Izabelowie jest dwusetnym przystankiem ŁKA w województwie. Choć pociągi kursują od wczoraj, dziś nastąpiło oficjalne otwarcie.

Obserwuj nas:

To wydarzenie stanowi ważny krok w rozwoju infrastruktury kolejowej w regionie. Przystanek, zlokalizowany w niemal na samym wiadukcie na trasie Łódź – Sieradz, został zmodernizowany w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Inwestycja ta kosztowała około 7,7 mln zł i obejmuje wyposażenie w dwa perony z windami dla osób o ograniczonej mobilności, wiaty, ławki oraz oświetlenie LED.

Podczas uroczystości Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił rekordową liczbę pasażerów korzystających z połączeń kolejowych w Polsce, wskazując na rosnące zainteresowanie ekologicznymi środkami transportu. Minister wyraził satysfakcję z faktu, że coraz więcej Polaków wybiera podróże pociągiem, co jest efektem ciągłych inwestycji w infrastrukturę kolejową.

Nowy przystanek w Izabelowie nie tylko poprawia dostępność transportu publicznego dla mieszkańców, ale również przyczynia się do zwiększenia mobilności w regionie. W planach są dalsze inwestycje w infrastrukturę towarzyszącą – pozostała jeszcze budowa parkingu i połączenia autobusowe, co ma ułatwić podróżowanie i zwiększyć atrakcyjność oferty dla pasażerów.

Poza ministrem, w konferencji prasowej wzięli udział między innymi: Posłanka na sejm Jolanta Zięba-Gzik, Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Adam Nowak, Wojewoda Łódzki Dorota Ryl, Marszałek Województwa Łódzkiego Joanna Skrzydlewska, I Wicewojewoda Łódzki Marek Mazur, Wicemarszałek Województwa Łódzkiego Piotr Wojtysiak, Dyrektor ds. finansowych PKP PLK Małgorzata Kuczewska-Łaska, Prezes ŁKA Marcin Sobieraj oraz lokalne władze.

Pociągi relacji Sieradz-Łódź i Łódź-Sieradz na stacji Izabelów zatrzymują się według nowego rozkładu obowiązującego od 9 marca 2025r. Na dzień otwarcia nie funkcjonują jeszcze windy podnoszące pasażerów z poziomu gruntu na perony. Przystanek ma dwa perony, pomiędzy którymi nie można przejść po wejściu na górę (aby zmienić peron należy zejść na dół, przejść wzdłuż drogi pod wiaduktem i wrócić na drugi peron).

fot. Marcin Kowalski