Uczniowie SP nr 9 uczestniczyli w warsztatach VR i AR w bibliotece, odkrywając tajniki tworzenia wirtualnych światów inspirowanych twórczością Tolkiena.
7 października w miejskiej bibliotece odbyły się warsztaty dotyczące wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR), w których uczestniczyli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9. Młodzi adepci technologii mieli okazję zgłębić tajniki tworzenia wirtualnych światów, inspirowanych twórczością J.R.R. Tolkiena.
Dzięki nowoczesnym technologiom, uczestnicy mogli przenieść się do magicznego świata Śródziemia, co stanowiło nie tylko doskonałą zabawę, ale także innowacyjny sposób na promowanie literatury w cyfrowym świecie. Warsztaty były częścią projektu „Odczarujmy świat lektur”, dofinansowanego z Funduszu Promocji Kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czym są technologie VR i AR?
Wirtualna rzeczywistość (VR) to technologia, która całkowicie przenosi użytkownika do wirtualnego świata, eliminując rzeczywiste otoczenie za pomocą specjalnych gogli VR. Użytkownicy mogą eksplorować wirtualne przestrzenie i wchodzić w interakcje z cyfrowymi obiektami, co stwarza poczucie obecności w innym świecie. Przykłady zastosowań VR obejmują gry komputerowe, symulacje treningowe oraz wirtualne wycieczki.
Rozszerzona rzeczywistość (AR) natomiast wzbogaca rzeczywistość o dodatkowe elementy cyfrowe, które są nakładane na obraz świata rzeczywistego. Użytkownicy mogą korzystać z aplikacji AR za pomocą smartfonów czy tabletów, co pozwala im na interakcję z otoczeniem poprzez dodawanie informacji lub obiektów 3D do rzeczywistego widoku.
Warsztaty w bibliotece to doskonały przykład na to, jak technologie immersyjne mogą być wykorzystywane do edukacji i promowania literatury w nowoczesny sposób.
fot. MBP



