Z powodu prowadzonych prac drogowych, w najbliższych dwóch dniach zostanie zamknięte skrzyżowanie tych dwóch ulic. MPK również informuje o objazdach.

Obserwuj nas:

Zamknięcie skrzyżowania zaplanowane jest na środę i czwartek 22 oraz 23 listopada 2023 roku. Nie będzie możliwości przejazdu ulicą Borową w kierunku Karsznic. Objazdem pojadą również autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Zduńskiej Woli.

Linia nr 1 kursować będzie objazdem ulicą Łaską, tak jak autobusy linii nr 5, ale nie będzie zatrzymywać się na przystankach „piątki”. Jak tłumaczy MPK,  powodowałoby to zbyt duże opóźnienia autobusów.

„Jedynka” zawróci na przystanku Świerkowa Pętla i pojedzie do ul Łaskiej, dalej  do Karsznic ul. Karsznicką – ul. Wojska Polskiego – ul. Juliusza Sylii – ul. Grunwaldzką do ul. 1 Maja i  Karsznickiej dalej trasa bez zmian.

Nieczynne będą przystanki: Jodłowa/Borowa, Jodłowa/Staszica, Staszica/Cmentarz, Staszica/Spółdzielcza, 1 Maja oraz  przystanki zastępcze: Staszica/Poprzeczna i Leśmiana/Spółdzielcza.

Przebudowa ulicy Jodłowej

Przebudowa ulicy Jodłowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Świerkową do skrzyżowania z ul. Borową prowadzona jest jako etap zadania obejmującego rozbudowę ciągu dróg powiatowych: ul. Łaska – ul. Świerkowa – ul. Jodłowa – ul. Staszica – ul. Spółdzielcza w Zduńskiej Woli.

W projekcie zaplanowano następujący zakres prac:

  • przebudowa 1 335 m ul. Jodłowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Świerkową do skrzyżowania z ul. Borową;
  • szerokość jezdni: 6 m, dwa pasy ruchu (na odcinkach, gdzie projektowana krawędź jezdni nie pokrywa się z istniejącym śladem drogi, będzie poszerzenie);
  • ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2,5 m z kostki betonowej czerwonej (po prawej stronie ulicy, jadąc w stronę Karsznic);
  • pobocze z kruszywa o szerokości 1 m po stronie ulicy, gdzie nie będzie ciągu pieszo-rowerowego (czyli po lewej stronie ulicy, jadąc w stronę Karsznic);
  • wyniesione przejście dla pieszych oraz przejazd dla rowerzystów w rejonie skrzyżowania ul. Jodłowej, Iglastej i Jałowcowej;
  • aktywne przejścia dla pieszych w rejonie przystanków autobusowych (na tym odcinku są 4 przystanki);
    połączone przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów przewidziano na wszystkich 4 skrzyżowaniach z drogami podrzędnymi po stronie ciągu pieszo-rowerowego;
  • przy przystankach autobusowych zaplanowano zatoki z betonu cementowego, obramowane krawężnikami kamiennymi – zaprojektowane są perony przystankowe o wymiarach 2 x 20 m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej, a w miejscach, gdzie peron, usytuowany po stronie ciągu pieszo-rowerowego, wprowadzone będzie rozdzielenie ruchu pieszych i rowerzystów przez zastosowanie ścieżki rowerowej i chodnika;
  • wykonanie kanalizacji deszczowej i odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego chłonno-odparowującego;
  • przebudowa 7 skrzyżowań (na tym odcinku Jodłowa krzyżuje się z 8 drogami poprzecznymi);
    uporządkowanie organizacji ruchu drogowego poprzez wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, wspomnianego już wyniesionego przejścia dla pieszych i oznakowania aktywnego dwóch przejść;
  • przebudowa zjazdów do posesji (wykonanie z kostki, dostosowane do szerokości bram);
    przy żłobku, który działa przy ul. Jodłowej pojawią się miejsca postojowe;
  • nasadzone zostaną nowe drzewa, pojawią się zieleńce w obrębie pasa drogowego.

Całkowity koszt – 10 170 909 zł. Kwota dofinansowani z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 8 136 727 zł.

Potrzebujesz więcej informacji?
Sprawdź pozostałe wiadomości
Obserwuj nas także tutaj: